Saturday, November 07, 2009

Absurd de aleator

"Renuntarea are marele avantaj de a fi atat politica cat si mistica" - Eugen Ionesco
"(...) In vremea aceea si zeii si oamenii dormeau fara griji, caci nu exista nici trecut, nici viitor, doar un vesnic azi" - mitologia nordica

L-am oficat cred nitel pe Rechinu cand am zis ca e de cacat filmu lu Copola facut dupa Eliade acu 2 sau 3 ani (l-am vazut abia zilele trecute). Dar e. Asta e. Daca s-a vrut de arta n-avea destula... arta iar daca s-a vrut "Codul lu' Davinci strikes back 2" n-avea nici destul "cod" si nici pe departe destul "strikes". Speram ca romanii se vor molipsi de la Copola si nu vice-versa. Ma rog...

Intre a accepta sau a nu accepta o influenta, un sfat, o cerere stau cateva straturi de decizii aleatorii. Pe de-o parte a aluia care cere pe de alta a celui care tre sa faca/dea/raspunda. Fireste, calcule generice se pot face, chiar cu oarecare precizie. Daca de exemplu stii despre mine ca nu-mi place sa stau cu lumina aprinsa, o sa incerci sa afli daca eram sau nu acasa cand ai trecut pe la geamul meu, intrebandu-ma daca "am gasit aseara loc de parcare ca n-ai vazut masina jos" si in nici un caz daca "dormeam la ora X" ca ai vazut lumina stinsa. Ori daca vrei sa-mi ceri ipodul pentru weekend si stii ca-mi vine in vizita o matusa care ma enerveaza, incerci cu "oricum nu stai cu aia acasa" mai degraba decat cu "oricum trebui sa o asculti pe aia" fiindca s-ar putea sa fac fac sinapsa ca ma pot folosi de casti ca sa scap. Insa, chiar daca iei in calcul toate variabilele de care dispui ajungi doar la o linie generala a discursului. Formularea exacta care sa convinga tine de noroc. Sa zicem ca ai stabilit ca cea mai buna metoda sa ma convingi ca te iubesc este sa ma certi, sa-mi zgandari orgoliul, sa ma scuturi.
Ce incerci "esti un bou" sau "magarule"? Nu stii cum imi spunea bunica cand varsam laptele pe mine si nici daca seful care m-a cunoscut cel mai bine ma facea "bou" ori "idiot". Esti in bezna. Bajbai. Si daca nu suntem la prima "negociere", ai consumat deja generalitatile, nu mai poti umbla cu improvizatii, e nevoie de lovituri de precizie laser. Esti la mana norocului.
La fel eu, de pe cealalta baricada - ma enervez ca m-ai sters de pe Facebook sau ca n-am forta sa-ti trimit scrisoarea pe care ti-am scris-o si o citesc in continuu de ieri noapte? Si, odata nervos ce fac, vin la tine in fata blocului sa urlu sau ma duc si ma imbat exemplar? E o chestiune care tine de 2 sinapse in plus sau in minus. Daca imi ziceai "tampitule" imi aduceam aminte de tata si iti inchideam telefonul, la "fraiere" as fi ras gandindu-ma la diriginta care voia sa ma trimita la cercul de pictura pt care n-aveam nici un interes.
"Six degrees of separation" e valabil si pentru decizii (a nu se confunda nicidecum cu actiunile, alea sunt cu totul altceva si de cele mai multe ori n-au nici o gara cu deciziile). Suntem la maxim 6 sinapse de suicid, insuratoare, crima ori hirotonisire. Ma inclin intr-o parte sau alta printr-un lant sinaptic pe care il influentezi prea putin, pe care il controlez doar partial.
De-aia cand nu exista decat azi merge si cu "asa am vrut noi" si pare credibil. De-aia cand renunti ma amuz fiindca e o declaratie inutila ca o injuratura pt "aia" care conduc tara asta de cacat sau o blasfemie nascuta din frustrare. De-aia...

4 comments:

Anonymous said...

Extravagantule! Magarule!
Imprevizibilule! Romanticule! Nostalgicule! Doar cateva din cuvintele care te caracterizeaza...

madlen said...

esti la un pas sa fii sincer..

aduna-te!!! hahahaha

Anonymous said...

am progresat...sunt la 2 sinapse distanta:)

un fost pinguin said...

whell...se pare ca primind putin ajutor am atins borna sinaptica 0.merci