Monday, December 03, 2007

Sa ne lasam de fumat

"N-o mai sun niciodata!" e cel mai evident exemplu despre cum oamenii n-au forta propriilor decizii. In timp ce-i explicam doct si fumat lu F cum e cu treaba asta, imi gasesc in rucsacel argumetele si contraargumentele amestecate si scot la intamplare. Inchipuie-ti cum ar fii sa poti! Sa-ti respecti juramantul din clasa a 7-a ca n-o sa porti decat sosete albe si pe-ala din liceu ca o sa fii toata viata roker si o sa intri la medicina sa te ierte mama ca ai furat banii de-acas'. Pai hai sa ne inchipuim un betiv burtos cu geaca de blugi jerpelita si plete (rare si pe alocuri carunte) a carui principala preocupare e sa dea in fiecare an admitere la medicina...
De-aia e ok din cand in cand s-o lasi mai moale cu principiile. Sunt insa unele enunturi ca tricourile: jerpelite si raspurtate da te-ai obisnuit cu ele si nu-ti vine sa le arunci. Asa m-am simtit azi cand mi-am dat seama ca e prea frig cu geamul deschis si prea fum cu el inchis. Cautand o solutie mi-a trecut prin minte sa nu mai fumez. Mama ce m-am enervat! Pai futu-ti europa ma-tii si ecologistii curului si pastele si da-i si lupta... Adica ce ma?! ma faceti voi pe mine?! Ma pish pe mesajele voastre obstinante si pe asaltu' mediatic si pe legislatie. Fumez cand vreau io ma, pana crap ce treaba aveti voi cu mine! Sau...

No comments: